mandag, september 04, 2006

Fremme i Whitton, Hounslow

a nå er jeg endelig fremme i England, nærmere bestemt Hounslow, igjen nærmere bestemt Whitton. Vi landet i London på onsdag, og frem til Fredag var vi på kurs med CMS, Church Mission Society. Her lærte vi om de to do's og the not to do's i England. Enkelte ting vi lærte der, har jeg funnet ut at ikke stemmer for engelskmenn alikevell, f.eks. punktlighet. Vi hadde to netter på Indian YMCA før vi kunne dra til de familien vi skal bo hos, resten av året. På bilde nedenfor kan dere se hele gjengen:) (fra v. Torgeir, Miko, Meg, Kristin, Rada, Vidar og Hildegunn) Her var vi på vår allerførste tur på en engelsk Pub. Veldig koselig.. Og som dere kan se så var det ganske trangt.
De første dagene fikk vi også muligheten til å være litt turister. Dette er min 3 gang i London, så jeg hadde sett det meste før, men Big Ben er like fin fordet. For andre var det første gangen i London, og de var som små barn på tivoli. (bokstavligtalt)


Jeg har kommet meg godt til rett hos en dame som heter Jill. Hun er en veldig koselig dame, som lager god mat til meg:). Hun er prest i en kirke som heter St.Phillip and St. James, som ligger rett vedsiden av huset. Dette er også den kirka som Hildegunn(fra Skåla) skal jobbe. Og jeg har merket at jeg kommer nok til å se Hildegunn mest dette året, bortsett fra Vidar da, som er min "partner in crime".

De siste par dagen har vært ganske rolige. Vi har møtt mange av de vi skal jobbe med i løpet av året, og de forskjellige plassene. Jeg er bl.a. veldig fornøyd med vår "mentor" som heter Stewart. Han er en kjempe type som jeg tror vi kommer til å kunne samarbeide kjempe bra med. Vidar og jeg er forresten plassert i en veldig stor menighet. "Hoved" kirka heter Holy Trinity, der vi har vårt felles kontor og der det meste skjer. Itillegg er vi litt innvollvert i to andre kirker som heter St. Paul og St. Mary. Alle de tre kirkene er kjempe fine og jeg gleder meg til å begynne på ordentlig. De to siste dagene har Vidar og jeg ryddet ut av kontoret til Jeff, ungdomsarbeideren som desverre skal slutte om 4 uker. Vi prøver så godt vi kan å få stedet til å bli litt mere oss. Og vi har bl.a. planer om en vegg i fargene til det kjære norske flagget. Det er viktig å legge fra seg spor:)

4 kommentarer:

Øystein sa...

fin film;)

Anonym sa...

hei hei
godt å høre at du har det bra der borte!!
det kommer nok snart et brev i posten skal du se.
klem fra storesøster!!

Anonym sa...

[B]NZBsRus.com[/B]
No More Laggin Downloads With NZB Downloads You Can Rapidly Find Movies, Games, MP3s, Software and Download Them at Fast Speeds

[URL=http://www.nzbsrus.com][B]Usenet Search[/B][/URL]

Anonym sa...

You could easily be making money online in the hush-hush world of [URL=http://www.www.blackhatmoneymaker.com]blackhat cpa methods[/URL], Don’t feel silly if you don't know what blackhat is. Blackhat marketing uses alternative or misunderstood ways to produce an income online.