onsdag, februar 21, 2007

Joh 17,20–26:

Jeg ber ikke bare for dem, men også for dem som gjennom deres ord kommer til tro på meg. Må de alle være ett, slik du, Far, er i meg og jeg i deg. Slik skal også de være i oss, for at verden skal tro at du har sendt meg. Den herlighet du har gitt meg, har jeg gitt dem, for at de skal være ett, slik vi er ett: jeg i dem og du i meg, så de helt og fullt kan være ett. Da skal verden skjønne at du har sendt meg, og at du elsker dem slik du har elsket meg. Far, du har gitt meg dem, og jeg vil at de skal være der jeg er, så de får se min herlighet, den herlighet du har gitt meg fordi du elsket meg før verdens grunnvoll ble lagt. Rettferdige Far, verden kjenner deg ikke. Men jeg kjenner deg, og disse vet nå at du har sendt meg. Jeg har gjort ditt navn kjent for dem og skal fortsatt gjøre det, for at den kjærlighet du har hatt til meg, kan være i dem, og jeg selv kan være i dem.

5 kommentarer:

Julie & Eirik Tronstad sa...

takk for herlige, herlige, goe og rike ord=)
og takk for DU på Académie de Louange! Va sO kjekt å møte dej!! Håpe vi sjås igjen..kanskje i april? kanskje i sommer? kven veit. åsså: GRATULERE ME DAGEN!! ..på etterskudd....

Solveig sa...

Hei! jeg tenker å søke som ettåring i london neste år (vet fristen har gått ut, men snakket med Nms idag, og jeg var velkommen til å søke!) Anbefaler du det? Har du det fint der borte? Hva er bra? Hva er utfordringene? Hvordan bor dere?

Anne Marie sa...

Hei solveig... Ja nms har vel fristen åpen til slutten av mars hvis jeg husker rett. Jeg anbefaler deg vertfall å søke. Dette året har vært helt uten like. Har opplevd så mye, er i en herlig kirke og jobber med utrolig mye fin ungdom. Jeg har lært så mye om meg selv som person og mitt forhold til Gud. Min største glede her borte er søndagsskolen, som jeg startet i nov, og jeg håper virkelig at det er noen som vil forsette med den neste år. intressert?? Ufordringer møter man på hele tiden, noe man vokser på. kanskje mest i forhold til at man jobber så tett innpå folk hele tiden. man gir mye av selg, uten å alt få så mye tilbake. Vi bor alle hos familier eller single mennesker. Jeg bor med en prest, hun jeg bor med jobber sammen med en av de andre ettåringene. Det er rart å bo hos en fremmed, men man blir vant til det. og det er bare 10mnd. og man jobber mesteparten av tiden. Digg å ta seg turer inn til London også..(MUSIKALER) noe mer du lurer på???

Solveig sa...

Takk for svar!
Får dere ferier, til å dra til Norge eller oppleve litt av England, reise litt rundt? Jobber dere hver dag i uken? Forutsetning at du har "perfekt" engelsk?
Hva med å ta imot besøk? Har fått en annen jobb i London, som jeg må svare på innen mandag.. Så dette er vanskelig.. Er usikker!

:)

Anne Marie sa...

Hei igjen solveig. NMS sier vi har 2 uker ferie. Dette er utenom jul. men to uker er ikke så mye på 10 mnd. Jeg har vært hjemme 3 ganger dette året, drar hjem idag og det blir 3 ferie gangen. Jeg har brukt fri dagene mine på å dra til norge, siden min forlovede er der. VI har vært litt rundt og opplevd andre kirker i england, skal du på ferie, blir det på eget initativ. men fult mulig. Dere får også en uke ca i Paris der dere besøker ettåringene der. Man skal jobbe en 40timers uke, altså åtte timer om dagen 5 dager. jeg ahr selv fri fredag og lørdag. Fridager kommer helt ann på hvilken kirke du blir plassert i. Kirka mi er veldig snill. De forventer ikke super engelsk, men de er alle overrasket over hvor bra vi snakker. så engelsken er det minste problemet sjø. Når det gjelder å ta imot besøk der du bor så kommer det helt ann på hvem du bor med, hvor stor huset er osv. for meg har det vært vanskelig, spesielt med min kjære. siden vi ikke er gift er det ikke lett men det har gått fint til nå. Åssen jobb i England har du fått? Hvor er jobben? sikkert helt greit med jobb vedsiden av men det er mange kvelder i ungdomsarbeid. Spesielt i høst skulle jeg ønske at jeg hadde en jobb å gå til, og et sted der jeg kan få litt mere penger. men nå som det er sommer er det bare digg å ha fri til å gå i parken o.l. kjempe digg vær her nå. Lykke til. Gleder meg ti å høre hva du bestemmer deg for :)

:)